Jädra hästar

Det hände en olycklig sak igår...maria skulle provrida jaanas häst för att kanske sedan bli medryttare på den, men vi hann inte ens in med den från hagen så hade den hunnit sparka maria i armen...dock var det inte en elak häst utan han hade sitt täcke felspänt och fösökte få bort det obehagliga. Men det gjorde jätte ont på mara ändå...armen svällde upp och såg typ helt krokig ut så vi åkte till akuten för att kolla upp den, som tur var så var inget brutet och hon kommer att självläka inom kort trots den riktigt hårda smällen. Hoppas att hon blir helt bra snart så att vi kan köra skoter, jag längtar =)

Men idag har vi varit hemma här på förmiddagen och inte gjort så mycket...eller jo vi har satt upp gardiner i matrummet och så har johan varit här. William är väldigt förtjusti johan och klänger på honom och ska leka hela tiden.
Efter lunchen så drog jag och william och hämtade upp maria och så åkte vi ner på isen för att mysa lite i det vackra vädret, det var riktigt skönt, marias mamma och hennes karl kom också förbi där en sväng.
Sen väl hemma igen så gjorde vi lite pannkaka till middag och drog sen iväg till heikki och hälsade på, kollade på johans nya polaris och drack lite kaffe osv.
William var jätte trött på vägen hem och somnade i bilen så när vi kom hem klädde vi bara av honom, tog på en ny blöja och sen bums i säng med lite god välling =)

Imorgon ska jag baka en massa hade jag tänkt, har inte varit så sugen på att baka på sista tiden men jag kommer nog igång bara jag börjar. Måste ju ha lite go-fika på lillemans kalas på lördag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0